RELACJE I WRAŻENIA UCZESTNIKÓW PRAKTYKI NA MALCIE

10 uczniów klas czwartych na kierunku Technik hotelarstwa odbyło praktyki na Malcie. Oto ich relacje:

"Praktyki za granicą to z pewnością wspaniała okazja, nie tylko aby podszkolić język obcy, lecz również zapoznać się z innymi rozwiązaniami organizacji  hotelu. Swoją miesięczną praktykę odbyłam w trzygwiazdkowym hotelu Imperial w miejscowości Sliema. Jest to bardzo stary hotel w którym według mnie nocują ludzie ceniący przede wszystkim jego zabytkowy charakter oraz tradycje a nie nowoczesność i ponadprzeciętną wygodę.

Otoczenie hotelu stanowił ogród a na jego środku basen, co jest podstawą w każdym hotelu na tej wyspie. Hotel był usytuowany niedaleko plaży, portu, co było dodatkowym atutem i przyciągało gości. Dodatkowego uroku dodawały dwa przyjazne kotki zamieszkujące teren hotelu.

Wydawać by się mogło, że każdy kolejny gość jest gościem stałym. Pracownicy dobrze ich znali, żartowali z nimi, co tworzyło niezwykłą atmosferę.

Pracownicy stanowili bardzo zgrany zespół, można było pomyśleć, że są rodziną. Przełożeni podchodzili do każdego z pracowników indywidualnie, dyskretnie dawali uwagi. Hotel dzięki tak zgranemu zespołowi prosperuje bardzo dobrze. Dzięki zgraniu, miłej atmosferze, oraz życzliwości pracowników mogłam się nauczyć specyficznej obsługi. Nauczyłam się podchodzić do pracy nie jako do żmudnego obowiązku, lecz jak do ciekawego zajęcia które można wykonywać codziennie z uśmiechem na ustach. Klimat na wyspie, krajobraz, oraz pozytywne nastawienie gości sprawiały, że czułam się tam jak w domu. To wszystko zaowocowało tym, że w ostatnim dniu praktyki nie jedna łezka zakręciła się w oku, gdy tylko pomyślałam, że już czas wracać.

Mogę chyba śmiało powiedzieć, iż jestem bardzo zadowolona z praktyk na Malcie w hotelu Imperial***. Tego miesiąca nigdy nie zapomnę i będę wracać do tych wspomnień za każdym razem gdy tylko spojrzę na zdjęcie hotelu oraz na pozłacany identyfikator praktykanta który otrzymałam od kierownictwa hotelu Imperial w prezencie.

ZABYTKOWA STOLICA MALTY- VALETTA

Oprócz pracy w hotelu w programie naszych praktyk zawarte były także wycieczki kulturalno- krajoznawcze. Pragnę przybliżyć wam obraz Valetty. Jest ona położona pomiędzy dwoma zatokami Grand Harbour i Marsamxett Harbour. Najpiękniejszymi zabytkami jakie mieliśmy okazje tam zobaczyć jest Pałac Wielkich Mistrzów oraz katedra św. Jana.

Świątynia została wybudowana jako kościół zakonu joannitów. Było to dla mnie bardzo ciekawe i ważne przeżycie, gdyż bardzo interesuje mnie historia Europy."

"Wyjeżdżając na Maltę wiele oczekiwaliśmy, ale jednocześnie byliśmy nastawieni na ciężką pracę. Praktyki zagraniczne to nie tylko świetny sposób, aby zdobyć doświadczenie zawodowe w środowisku międzynarodowym czy też referencji i cennych kontaktów. To również możliwość pogłębienia i wykorzystania wiedzy uzyskanej w szkole, ale przede wszystkim - możliwość rozwoju umiejętności językowych, poznanie kultury kraju, zwyczajów panujących w środowisku pracy i zamieszkania. Szansa, którą otrzymaliśmy otwierała przed nami wiele możliwości dlatego postanowiliśmy jak najlepiej ją wykorzystać. Szkoła zorganizowała dla nas kursy przygotowawcze w ramach projektu. Poszerzyły one naszą wiedzę w zakresie: kultury, historii i geografii Malty oraz przedmiotów hotelarskich. Braliśmy również udział w kursie języka angielskiego.

Kiedy dotarliśmy na miejsce wszyscy zostaliśmy mile zaskoczeni. Malta to piękna wyspa zamieszkiwana przez wspaniałych ludzi. Zostaliśmy niezwykle miło powitani przez przedstawiciela  Maltańskiego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji na Malcie. Podczas spotkania zostaliśmy przydzieleni do Hoteli, w których mieliśmy odbywać praktykę. Były to Hotele trzy-, cztero- i pięciogwiazdkowe m.in. Hilton i West Inn. Mieliśmy okazję sprawdzić się pracując we wszystkich działach, jednak najwięcej czasu spędzaliśmy w restauracji i na recepcji. Poznaliśmy nowoczesne technologie i europejskie normy jakości.  Była to doskonała okazja aby skonfrontować wiadomości teoretyczne z praktyką w warunkach kraju należącego do Unii Europejskiej. Mieliśmy szansę znacznie polepszyć nasze umiejętności językowe, szczególnie w zakresie słownictwa zawodowego, poznać nowych ludzi i ich zwyczaje. Dzięki życzliwości i cierpliwości naszych gospodarzy, udało nam się nauczyć podstaw języka maltańskiego. Zdobyliśmy wiele informacji, które uświadomiły nam jak bardzo różni się system kształcenia i szkolenia zawodowego w krajach europejskich od systemu w Polsce. Odbywanie praktyk w tak egzotycznym i atrakcyjnym turystycznie miejscu umożliwiło nam bliskie poznanie jego walorów oraz bardzo przyjemne spędzanie czasu wolnego po pracy. Wysokie fundusze jakie zostały przeznaczone na nasz wyjazd umożliwiły nam odbycie wielu niezapomnianych wycieczek, które odkryły przed nami uroki Malty. Byliśmy m.in.: na Gozo, w Vallettcie, na Comino, w Mdinie. Odbyliśmy również kilka rejsów statkiem i wzięliśmy udział w wycieczkach objazdowych po północnej i południowej Malcie.

Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że dostaliśmy taką szansę. Dobre rekomendacje i unijny certyfikat zwiększają nasze szansę na zdobycie pracy w tym zawodzie. Również nawiązane kontakty z hotelami, w których pracowaliśmy rokują często dalszą współpracą. Większość z nas nabrała pewności siebie w posługiwaniu się językiem angielskim i otworzyła się na współpracę z zagranicznymi gośćmi.  Cieszymy się, że szkoła bierze udział w programie Leonardo da Vinci. Zwiększa to szansę uczniów na wyższe kwalifikacje i lepszy start w życiu zawodowym."