Dwujęzyczne oznakowania na terenie szkoły w ramach Erasmus+

14 stycznia w ramach działań projektowych zrealizowano inicjatywę wprowadzenia dwujęzycznego oznakowania na terenie szkoły. Na drzwiach, w salach, na korytarzach i w bibliotece umieszczono tabliczki z nazwami pomieszczeń w języku polskim i angielskim, np. „Sala gimnastyczna / Gymnasium”. Działanie to miało na celu stworzenie codziennej przestrzeni sprzyjającej obcowaniu z językiem obcym jak i okazało się efektywnym narzędziem wspierającym codzienną naukę języka obcego.

Działanie miało wymiar twórczy i angażujący dzięki włączeniu uczniów, głównie z klasy 5d po kierunkiem Marty Kasolik, w dwujęzyczne opisanie całej szkoły. Prace uczniowie wykonali samodzielnie. Takie podejście uczyniło naukę bardziej przyjazną, a także wzmocniło ich zainteresowanie językiem. Zamiast gotowych plakatów, to właśnie ich własne dzieła zdobiły szkołę, co pozwalało im poczuć dumę z udziału w tworzeniu przestrzeni edukacyjnej.

Zespołowe działania, wspólne planowanie i wymiana pomysłów rozwijały kompetencje społeczne, ucząc współpracy i kreatywnego myślenia. Dzięki temu wzrosła efektywność pracy i zaangażowanie uczniów.

Projekt wprowadzenia dwujęzycznego oznakowania na terenie szkoły spotkał się z dużym zainteresowaniem innych nauczycieli.